Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Όταν το ψυγείο θα μιλά με το... μπακάλη


Μία σουρεαλιστική ματιά στην εποχή που ξημερώνει. Το Internet των Πραγμάτων και οι οικιακές συσκευές που θα επικοινωνούν, ίσως και να... κουτσομπολεύουν. Όταν το ψυγείο θα μιλά με τη ζυγαριά και τα Bluetooth ηχεία θα έχουν άποψη για τη μουσική.

Η φετινή χρονιά μπορεί να είναι εκείνη κατά την οποία το πολυδιαφημισμένο «Internet των Πραγμάτων» θα αρχίσει να επηρεάζει τη ζωή μας. Για να το θέσω ωμά, το internet των πραγμάτων είναι ένας κόσμος όπου οι συσκευές διασυνδέονται σε τέτοιο βαθμό που μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους. Το ψυγείο σας, για παράδειγμα, θα μπορεί να ειδοποιεί το λογαριασμό που έχετε στο διαδικτυακό σας μπακάλη όταν τελειώνει το γάλα και το τηλέφωνο θα ανάβει την κεντρική θέρμανση όταν το GPS το ενημερώνει ότι πλησιάζετε στο σπίτι.

Μπορεί να ακούγεται καταπληκτικό, αλλά εγώ ανησυχώ. Από την στιγμή που αυτές οι συσκευές θα αρχίσουν να μιλούν μεταξύ τους, πόσο εύκολο είναι να αρχίσουν και να μας γλωσσοτρώνε; Είναι ήδη αρκετά άσχημο που οι συνάδελφοι στη δουλειά κουτσομπολεύουν για όλα τα μειονεκτήματά μας, χρειάζεται να έχουμε το ίδιο και από τις οικιακές μας συσκευές;

Διαδικτυακό ημερολόγιο

Αγαπημένο ημερολόγιο,

Ξέρω ότι πάλι μιλάνε για μένα επειδή αρχίζουν τις μυστικοπάθειες με το που μπαίνω στο δωμάτιο. Ίσως να μην έπρεπε να στο πω αυτό, αλλά θέλω να ξέρουν ότι γνωρίζω. Στην αρχή τα πηγαίναμε καλά. Αρκετές συσκευές μου έστειλαν αίτημα φιλίας στο Facebook. Ήταν πολύ ωραία. Δεν είχα ποτέ μία λευκή συσκευή για φίλο και τώρα μου δείχνει φωτογραφίες από τους συγγενείς της στο εργοστάσιο.

Υπήρξαν προβλήματα. Δεν μπορείς να περιμένεις ότι όλες οι συσκευές θα τα βρουν μεταξύ τους. Η κατάσταση ξέφυγε λίγο όταν το πλυντήριο ρούχων διέγραψε από φίλο το πλυντήριο πιάτων επειδή διεκδικούσαν και οι δύο προτεραιότητα στο ζεστό νερό. Ευτυχώς μπόρεσα να διευθετήσω το θέμα και τώρα προσπαθούν να λειτουργούν διαφορετικές ώρες της ημέρας. Μπόρεσα να ξεπεράσω αυτά τα αρχικά προβλήματα, διότι υπέθεσα ότι εγώ είμαι αυτός που ελέγχω τους διακόπτες τους.

Τώρα όμως, ξέρω ότι μιλάνε για μένα πίσω από την πλάτη μου. Έχουν γίνει συμμορία που αδιαφορεί για τις ρυθμίσεις προσωπικών δεδομένων. Την προηγούμενη εβδομάδα έπιασα τη ζυγαριά του μπάνιου, το ψυγείο και το FuelBand της Nike να παραπονιούνται για τη φυσική μου κατάσταση στο Google Chat. Ξεκίνησε το FuelBand γκρινιάζοντας ότι δεν είμαι σε τόσο καλή φόρμα. «Έχει εβδομάδες να πάει στο γυμναστήριο» παραπονέθηκε. Δεν πέρασε λίγη ώρα και το ψυγείο αποφάσισε να δράσει.

Επικοινώνησε με το διαδικτυακό μου μπακάλη και αντικατέστησε όλα τα γλυκά με παξιμάδια ολικής αλέσεως. Μάλλον νόμιζαν ότι ήταν ξεκαρδιστικό γιατί όλη η συζήτηση έκλεισε με emoticons που έκλαιγαν από τα γέλια. Όταν διαπίστωσαν ότι τους είχα καταλάβει, το FuelBand μου έστειλε ένα απότομο email όπου με χαρακτήρισε «χοντρό» και με πληροφορούσε ότι αυτό γίνεται για το δικό μου καλό. Επίσης, σιχαίνομαι που το τηλέφωνό μου λέει σε όλους πότε σταματάω για ένα γλυκάκι στο ζαχαροπλαστείο.

Ορισμένες φορές πραγματικά θα ήθελα να συμμετέχω κι εγώ στο κουτσομπολιό τους. Κατάλαβα πως ήμουν ο τελευταίος που έμαθε ότι το ψυγείο άρχισε τα διαδικτυακά ραντεβουδάκια. Γράφηκε στο fridgemagnet.com και μια μέρα γυρνώντας στο σπίτι βρήκα ένα νέο ψυγείο να στέκεται ακριβώς δίπλα από την κουζίνα.

Το πλυντήριο πιάτων από την άλλη πλευρά, είναι πολύ επικριτικό για τα σουαρέ που διοργανώνω με φίλους στο σπίτι. "Δεν μπορούν να μαγειρέψουν τίποτα άλλο;» μουρμούρησε. Κι εγώ το κατάλαβα εκ των υστέρων, όταν έφτασαν στο σπίτι τρία βιβλία μαγειρικής από το Amazon που δεν είχα παραγγείλει.

Εν τω μεταξύ, το σύστημα θέρμανσης άρχισε ξαφνικά να έχει περιβαλλοντικές ανησυχίες. Αρνείται να δουλέψει εάν δεν πέσει η θερμοκρασία κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο και ζήτησε από την ντουλάπα μου να μου έχει περισσότερα πουλόβερ διαθέσιμα.

Κατάλαβα επίσης ότι σιχαίνονται τη μουσική που μου αρέσει. Αυτή είναι η μόνη εξήγηση που μπορώ να δώσω για τις συνεχείς διακοπές του WiFi κάθε φορά που προσπαθώ να ακούσω κάτι από το iTunes. Τα Χριστούγεννα τα Bluetooth ηχεία επαναστάτησαν: «Αυτή η αναθεματισμένη Beyoncé πάλι. Έχει βάλει αυτό το κομμάτι 26,3 φορές από τότε που βγήκε» φώναζαν σε όλους.

Η τηλεόραση πάντως – που γουστάρει λίγο R&B – είπε στα ηχεία να με αφήσουν ήσυχο. «Είστε τυχεροί» τους έγραψε σε ένα μήνυμα: «Μία φίλη συσκευή από το εργοστάσιο πουλήθηκε σε κάποιον που τρελαίνεται για μουσική country. Πόσες φορές να ακούσει κάποιος το Crazy της Patsy Cline;»

Υπάρχουν βέβαια και τα θετικά. Το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης μας έδωσε μία σύντομη περιγραφή των όσων συζητούσαν για μας τα πεθερικά την τελευταία φορά που ήρθαν σπίτι. Του τα μαρτύρησε το Tom Tom που έχουν στο αυτοκίνητό τους, σε ένδειξη διαμαρτυρίας γιατί δεν ήθελε να κάνει τόσο μεγάλη διαδρομή.

Έχω και ορισμένα πλεονεκτήματα. Ορισμένες από τις παλαιότερες συσκευές δεν συμπαθούν τη νέα τεχνολογία. Το iPhone για παράδειγμα έχει γίνει νευρωσικό και σχεδόν πάντα μου καρφώνει όλα όσα λένε οι άλλοι για μένα. Είναι ιδιαιτέρως, λαλίστατο κάθε φορά που πλησιάζει η νέα παρουσίαση προϊόντων της Apple.

Αυτό όμως, που πραγματικά με ανησυχεί είναι πως συμπαθούν τη γυναίκα μου περισσότερο από μένα. Έχουν πολύ πιο ανοιχτή σχέση μαζί της. Εάν είναι μαζί τους στην κουζίνα και μπω εγώ, τότε τα φώτα χαμηλώνουν. Ξέρω ότι της λένε πως μπορεί να βρει καλύτερο από μένα. «Τα παιδιά έχουν μεγαλώσει πια. Φύγε όσο μπορείς, όσο είσαι ακόμη νέα» της ψιθυρίζουν.

Share

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου